Monday, May 10, 2010

Pekerjaan Drebar Bas Yang Sepatutnya

Adios kompramatos dari gua...

Kali ni aku tak nak tulis panjang2 sebab sebenarnya skarang ni aku tengah mengantuk sebenarnya. Baru balik dari Kuala Lumpur malam tadi, sampai pagi tadi. Perjalanan yang mengambil masa berapa jam entah (xde masa aku nak fokus, ngantuk beb) tu penuh liku2 dan segala rintangan, yela nak meredah hutan lagi, nak kena berhadapan ngan binatang buas, maklumlah baru pulang dari perantauan.

Ok cut it short. Straight to the hell. Dari pemerhatian aku yang setajam helang ni, aku dapat pikir beberapa pekerjaan yang drebar bas ni sepatutnya jadi, maksud aku pilihan pekerjaan dia selain dari asyik pulas stereng bas yang besar talam tu.

1. Drebar Ambulans - Kalo yang ni memang tak lari la dari pulas stereng, tapi stereng dia kecik skit, pastu yang bestnye kenderaan dia siap ada bunyi2 lagi. So kalo ko nak bawak gila2, silakan apply jadi drebar ambulans, tak yah nak beratur kan, bleh men redah selit camtu jer, silap2 kalo ada orang sakit kat blakang tu bleh mati trus, terkejut nyer pasal.

2. Pakar Motivasi - Haaaa ni berdasarkan observation aku mlm td, aku dpt wat inferens yang brader2 drebar bas ni kuat bercakap. So dari dia bazirkan tenaga bercakap dia tu kat tempat yang tak sepatutnya, maka adalah lebih bagus lagi berwawasan kalo dia gunakan bakat dia tu untuk memimpin anak bangsa menuju ke mahligai cinta, eh opss, ke menara gading.

3. Superhero - Yang ni agak merapu skit, tapi layan jer la. Aku rasa terharu tengok brader bas tu pimpin tangan makcik usia separuh abad turun dari bas tu. So aku pikir yang brader ni layak jadi superhero dengan membantu manusia turun dari bas. Tak ke gitu??

4. Ahli Politik - Yang ni aku sangat setuju. Sebab apa, time aku dalam bas tu, ada sorang auntie ni salah bagitau tempat dia nak turun, so agak bengang jugak la brader bas ni. So jadi la sikit adegan perdebatan antara auntie tu ngan brader bas ni. Kalo korang tengok camne brader bas tu basuh auntie tu, perghhhh terbaik ah. Dia basuh auntie tu sampai berkilat wa cakap lu.

Buat masa skarang, aku boleh bagi empat jer. Kalo korang ada idea lagi, bagitau la ek. Sesama kita kongsi. Ok terpanjang plak entry gua. Papehal hidup mesti mau hepy, ingatlah keluarga yang tersayang...

Assalamualaikum...

2 comments:

Titanickaram said...

Aku teringat satu kisah..bilamana seorang drebar bas terkejut berok bila seorang ala2 mat rempit menyelit/memintas dihadapan nya yg sedang masuk parking dlm kawasan tesen bas. Dgn taksempat memakai kasut,drebar bas tuh meluru kearah mat rempit itu dan terus menyanyi/memaki hamun budak malang tu. Memang kecut perut/malu gila mat rempit tu bila kene sound ngan drebar bas tuh, disaksikan oleh berpuluh2 penumpang bas. Termasuk aku yg kt depan kedai. hahahax3~

Dan tak lain/bukan mamat tuh adalah "Spark Kedah" kita. Syabass..hahax3

-Titanickaram-

nama aku Hassan / Spark said...

yeah!! syabas kpd beliau... hahaha

Post a Comment